برگزاری کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها از ترم بهمن به کجا رسید؟

در جلسه ۲۲ دی وزارت علوم، روسای دانشگاهی و وزیر علوم درباره حضوری شدن کلاس‌های دانشگاهی به صورت قطعی تصمیم گیری کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان-  با وجود گذشت ۴ ترم غیر حضوری به دلیل شیوع کرونا، حالا دانشگاه‌ها و وزارت علوم تصمیم به حضوری شدن کلاس‌های تمام دانشجویان کشور گرفته و تصمیمات مختلفی را در این زمینه اتخاذ کرده اند.

سکان‌دار وزارت علوم و روسای دانشگاهی معتقد هستند که دانشگاه بدون حضور دانشجو معنا دارد؛ به همین دلیل در حال تدوین برنامه‌های مناسبی هستند تا بتوانند شرایط حضور تمام دانشجویان را در کلاس‌های درس و دانشگاه فراهم کنند.

حضوری شدن صد در صدی کلاس‌ها، سوالی است که ذهن همه دانشجویان و استادان را به خود مشغول کرده و بار‌ها مسئولان کشور در این زمینه جلسات متنوعی را برگزار کرده اند؛ اما هر ترم با شیوع سویه جدید کرونا برنامه ریزی‌ها تغییر یافته و دانشگاه‌ها نتوانسته اند به صورت کامل پذیرای حضور دانشجویان خود باشند.

برای تصمیم گیری قطعی در این زمینه، وزیر علوم روز چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ جلسه‌ای را با حضور روسای دانشگاهی ترتیب داد تا بتواند نقطه نظرات آن‌ها را جویا شود و با رفع مشکلات و در اختیار قرار دادن امکانات مربوطه به موسسات آموزشی، حضوری شدن کلاس‌های درس تمام دانشگاه‌های کشور را برای ترم بهمن البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون تحقق ببخشد.

محمدعلی زلفی گل گفت: با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر آموزش حضوری دانشگاه ها، برنامه ریزی کرده و مقدمات را آماده کرده ایم تا از ترم جدید شاهد آموزش حضوری دانشجویان به صورت تدریجی باشیم.

 بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و رعایت مسائل حقوقی، داشتن کارت واکسیناسیون برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از ترم بهمن اجباری است.

زلفی گل درباره ظرفیت محدود خوابگاه‌ها در زمان آموزش‌های حضوری از ترم بهمن با توجه به ویروس کرونا گفت: روسای دانشگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کنند تا هر دانشجویی که علاقه‌مند بود بتواند در شهر محل سکونت خود ادامه تحصیل دهد و با انجام این کار بخشی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وزیر علوم بیان کرد: باید مطابق برنامه ریزی از حداکثر ظرفیت خوابگاه‌ها استفاده شود تا دانشجویان کارشناسی به صورت دوره‌ای در دانشگاه‌ها حاضر شوند و این موضوع در اختیار دانشگاه‌ها با توجه به امکانات موجودشان قرار گرفته است.

با توجه به تصمیمات مسئولان وزارت علوم و روسای دانشگاهی، تمام دانشجویان سراسر کشور در همه مقاطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و دکتری از ترم بهمن باید به صورت حضوری آموزش ببینند و در کلاس‌های درس بنشینند و امتحاناتشان هم به همان شیوه برگزار خواهد شد.

گزارش از نادیا عابد 

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
نام:
ایمیل:
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
* نظر:
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Matin
۱۵:۱۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
لطفا مجازی باشه کلاسااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
مجازی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
باز هم کسی به پیام نور توجهی نکرد همه جا حضوری شد به غیر از پیام نور
اونایی که با مجازی موافقن بگن اخه مجازی کلاساش چه کیفیتی داره که انقدر طرفدار مجازی هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
سلام لطفا مجازي كنيد اين ترم رو تا بتونيم شرايط حضوري شدن رو فراهم كنيم ما كه شهرستان هستيم خونه پيدا كنيم تو تهران ممنون
Iran (Islamic Republic of)
sahar
۰۲:۱۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
من خودم دختر دانشجو دارم و بتظرم حضوری بشه بهتره
با وجود اینکه همه واکسن زدن و دیگه نگرانی کمتره اگرم بفکر رفتن کرونا هستید لطفا نباشید چون کرونا دیگه مثه انفولانزا و سرماخوردگی همیشه همراهمون هست فقط با رعایت میشه جلوشو گرفت
در ضمن کسانی هم که میگن بفکر شهرستانی ها باشن اون زمان انتخاب رشته خودشون باید فکر میکردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تو رو خدا حضوری کنید دانشگاه ها رو دیگه،الآن همه جا باز و دایر هستش،چرا باید مجازی بخونیم آخه؟رشته ی من رشته ای که باید حضوری و زیر نظر استاد باشه.فقط تو دانشگاه ها کرونا و امیکرون هست؟بچه های مردم بی انگیزه و بی سواد شدن و خیلی ها به فکر انصراف هستند. چرا باید از نعمت دانشگاه ها محروم بشیم؟طرف می ره سفر و مهمونی چرا کرونا نمی گیره؟هر کس دوز سوم رو بزنه در امانه.
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا کاظمی
۲۰:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خواهشا کلاس هارا غیر حضوری کنید آخه با این وضع کرونا و وضع اقتصادی ما باید چیکار کنیم خواهشا حداقل حضوری هم میشه برای دانشجويان بومی باشه نه دانشجویان غیر بومی
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۲۰:۰۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفا مجازي كنيد واحد هاي نظري رو ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد اونايي كه ميگن حضوري شه بهتر ياد بگيريم حضوري بشه اصلا دانشگاه نميان ميپيچونن ميرن بيرون لطفا مجازي كنيد اينا براي درس نميكن حضوري شه لطفا مجازي كنيد ما مجازي خيلي بهتر ميفهميم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد ما سلامتي خودمون و خانوادمون برامون مهم تر از درس هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد لطفا ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۹:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۹:۳۵ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد ما نميتونيم حضوري شه بيايم دانشگاه شهرستانيم يه ترم عقب ميفتيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
كرونا اوج گرفته لطفا مجازي برقرار كنيد ما نميتونيم بيايم دانشگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجاااااااااااااااااااااااااااازي كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خواهش ميكنم مجازي كنيد ما مجازي هم درس رو ميفهميم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي باشه لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي بشه به نفع همه هست اينايي كه ميگن حضوري شه بخاطر درس نيست به فكر بيرون رفتنشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۱۹:۲۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
مجازي كنيد با جون مردم بازي نكنيد ما سالمند داريم
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۷:۰۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفا مجازي كنيد يا رفتن يا نرفتن رو اختياري كنيد هر كسي نرفت درسش حذف نشه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفا مجازي كنيد شرايط رو براي ما سخت تر نكنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفااااااااااااااااااااااااااا مجازي كنيد اين ترم رو حداقل تا بتونيم خودمون رو براي آموزش مجازي آماده كنيم خونه رهن كنيم تهران ما شهرستان هستيم
Iran (Islamic Republic of)
A.t
۱۶:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
لطفااااا حضوری کنید حضوری ادم بهتر متوجه میشه
Iran (Islamic Republic of)
پریما
۱۵:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام و درود لطفا یکم تفکر دوستان همه ما افراد سالمند داریم که اگر خودمون هم مریضی باعث خطری برامون نشه اون هارو تهدید میکنه شوخی نیست دوستان کسایی که انقدر جونشون براشون بی ارزش هست و فقط به حضوری شدن فکر میکنن که مطلب بیشتری یاد بگیرن میتونن مرخصی بگیرن تا حضوری برن و یاد بگیرن خودخواه نباشیم دوستان#غیرحضوری#غیرحضوری
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۵:۲۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام مجازي برقرار كنيد كساني كه ميگن حضوري باشه ياد بگيريم الكي ميگن اگه قرار باشه ياد بگيرن تو كلاس مجازي هم ياد ميگيرن لطفا جون مردم رو به خطر نندازيد
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۵:۱۷ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام مجازي برقرار كنيد جون مردم رو به خطر نندازيد
Iran (Islamic Republic of)
نسيم
۱۵:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
سلام لطفااااااااا مجازي كنيد كلاس ها رو من بايد برم شهرستان بخاطر كرونا نزديك ترين آدم هاي زندگيمون رو از دست داديم لطفا جون اطرافيانمون رو به خطر نندازيد خواهش ميكنم كلاس هارو مجازي برقرار كنيد خيلي از دانشجوها بايد با مترو برن كرونا بيشتر ميشه لطفا مجازي برقرار كنيد
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدا کنه حضوری بشه ما رشتمون علوم قضایی هست واقعا مجازی سخته یاد گرفتنش
Iran (Islamic Republic of)
رصا
۲۳:۳۹ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام برای ما که لیست واحد ها دادن ترم بهمن مجازیه خودشونم نمیدونن چه میکنن
Germany
امین
۲۳:۴۰ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام و درود هرکی دوس داره بره دانشگاه حضوری کسی اجبارش نکرده مجازی بخونه ما بومی ها سخته برامون وضعیت خوابگاها خراب حداقل از ۱ ماه قبل خبر بدین ما آماده باشیم...#غیر_حضوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۴ بهمن ۱۴۰۰
خواهش میکنم دانشگاه هارو حضوری کنید اینایی که میگن حضوری نشه کروناس و فلان سر و تهشو بزنی یا مهمونین یا مسافرت کرونا انگار فقط تو دانشگاه هست.واقعا از این وضع خسته شدیم هیچی بلد نیستیم تو درسامون اونم درسای ما که همش آزمایشگاهه.واقعا بالاخره که چی.تا کی میخواید مجازی بمونید هیچی نخونید.پاشیم بریم چهار تا چیز یاد بگیریم.شماهایی که میخواستید مجازی درس بخونین اصلا دانشگاه نمیومدین سنگین تر بودین.
Iran (Islamic Republic of)
هانیه بادامچی
۲۲:۴۱ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
من با مجازی موافق هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
ما ک پیام نور هستیم .چه مجازی باشه چه حضوری کلاس تشکیل نمیشه درسها اکثرا تئوری هستن .پس ازمونها رو مجازی برگزار کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Zeinab
۰۰:۰۴ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
باشگاه محترم خبرنگاران جوان
لطفا پیام ماروبه گوش مسئولین برسونید
واقعا توی این شرایط همه گیری و وضعیت نابسامان خوابگاه‌ها عقلانی و منطقیه که منِ دانشجوی ارشد واس چهارتا کلاس تئوری بخوام هفته‌ای سه روز توی رفت وآمد باشم با انواع واقسام وسایل نقلیه؟
الان به ما گفتن خوابگاه ثبتنام کنید
ثبتنام کردیم همه اتاقا پنج و شش نقره!!!
اگر یکی از این دانشجوها بیمار بشه بعد برگرده شهرش و به خانواده منتقل کنه و خودش چندین هفته از درس ودانشگاه بازبمونه کیفیت تحصیل بالا میره؟ کی جوابگوی بیمارشدن خودش وخانواده‌اش هست؟
حالا توی آموزش حضوری اساتید کیفیت تدریسشون چقدر بهتر میشه که بخاطرشون این همه هزینه وخطر رو به جون بخریم؟؟
کسی که بخواد درس نخونه حضوری هم بشه از زیر کار در میره
..مگه زمان آموزش حضوری تقلب و پیچوندن کلاس و حواس پرتی سر کلاس و.. نبود
اونی هم که واقعا عاشق تحصیل باشه توی مجازی هم درسشو میخونه
استاد همون استاده
دانشجو هم همان دانشجو
لطفا شرایط رو انقدر واس ماها سخت نکنید
# نه_به_بازگشایی_ دانشگاه‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
چه‌طور‌همه‌جاها‌بازه‌ولی‌دانشگاه‌ها‌باید‌بسته‌بشهتو‌عروسی‌تو‌اداره‌ها‌تو‌ورزشگا‌ها‌مسافرت‌های‌این‌شهرو‌اون‌شهر‌فقط‌دانشگاه‌کرونا‌داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
هنوز ما بمیاری های کرونایی داریم و شرایط خوابگاه دانشجویان سخت هست این ترم مجازی باشه از مهرماه حضوری کنن شرایط بهتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۳۰ دی ۱۴۰۰
کلاس ها ترکیبی از حضوری و مجازی باشه بهتره. برای پایان نامه های ارشد بخاطر حساس بودن ارتباط بین دانشجو و استاد حضوری باشه
Iran (Islamic Republic of)
مهری جلالی
۲۲:۲۶ ۲۹ دی ۱۴۰۰
دختر من ترم آخر دانشگاه مازندران واسه هشت واحد باید بره شهرستان ،خونه بگیره ،اینا حتی نکردن هشت واحد رو در یک روز برگزار کنن چهار واحد شنبه دارن چهار واحد سه شنیه ،شما بگین کجای دنیا اینقدر بی مغزن ،آخه ،
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۲۰:۴۷ ۲۹ دی ۱۴۰۰
این چه وضعیه توروخدا
هر ترم برنامه همینه،هی میگن حضوری میشه!!!
چرا نمیذارید یه اب خوش از گلو دانشجو ها پایین بره!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۱۹:۴۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
غیر حضوری بودن دانشگاه ها و مدارس باعث شده ۸۰درصد از کسانی که میشناسم و واقعا عاشق درس بودن اقدام به ترک تحصیل کنند چون واقعا حوصله نمی‌کشه خودم با غیر حضوری مشکلی ندارم ولی باید بگم به زودی حوصله همه ماهایی که غیر حضوری مشغول خوندن هستیم هم سر میره به نظر من هر چه زودتر بهتره که حضوری بشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۹ دی ۱۴۰۰
غلط املایی داری باشگاه خبرنگاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۹ دی ۱۴۰۰
خواهشن حضوری نباشه بهتره کرونا تموم شدنی نیست با جون ملت بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۲۳:۳۴ ۲۸ دی ۱۴۰۰
نصف کسایی که اینجا نظر دادن دانشجو نیستن و فقط میخوان اظهار نظر کنن. بنده بعنوان یه دانشجو میگم که الان کرونا باز اوج گرفته، پریروز 26 نفر و امروز 18 نفر جونشون رو از دست دادن!! شما حساب کن حضوری بشه دانشگاه ها چه فاجعه ای ممکنه رخ بده. دلتون هم به واکسن و اینا خوش نباشه کرونا هعی جهش میکنه و واکسن هم کم کم اثرش میپره. مسئولین کشور دیدن مشکلات دیگه رو نمیتونن حل کنن گرفتن رو حضوری کردن دانشگاه اونم با تصمیم یک شبه!! خدا به داد ما برسه.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۳:۳۱ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من با حضوری مخالفم
چگونه میشه تو دانشگاه تو سرویس های بهداشتی
پروتکل های بهداشتی را رعایت کرد محااااااله
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۲۹ ۲۸ دی ۱۴۰۰
من فکر میکنم بیشتر کسایی که میگند حضوری باید بشه دانشجو های بومی هستند . آخه نمیبنند یکی مثل من تو استان سمنان دانشکده فنی درست و حسابی نداره. بعد جالب اینه که خوابگاه ظرفیتش محدوده هزینه های زیادی تو رفت و برگشت متحمل میشه امثال من .
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۲۰:۲۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام، خواهش میکنم به خاطر هیچ و پوچ همه مارو تو دردسر نندازین، شما آیا واقعاً فکری به حال واکسیناسیون همگی
دانشجویان و استادان کردین؟! آیا واقعا به این سویه جدید وحشتناک فکر کردین؟! آیا به آمار روبه افزایش کرونا فکر کردین؟! آیابه دانشجویان غیر بومی فکر کردن؟! همه این آیا ها اصلا هیچ! وجدانا آیا به فکر جون دانشجویان هستید؟! بعید میدونم! والا ماهم بدمون نمیاد بریم دانشگاه ولی با این وضعیت؟! اگه ما بریم همه مشکلات مملکت حله؟!
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۷:۰۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام من شهرستانی هستم الان نمیدونم باید چیکار کنم خیلی استرس گرفتم . کاش حداقل برا شهرستانی ها مجازی بود راستش اونم اومدن به تهران که بشدت شلوغه با آلودگی هوا واقعا سخته واقعا . امیدوارم حضوری نشه تا کرونا از بین نرفته کامل بجز اون هم شرایط مالی خیلی وحشتناکه حتی فکر نمیکنم تا تهران بتونم بیام اونم برا من که ارشدم و بخاطر ۲ روز کلاس تئوری که براحتی مجازی میشه پاس کرد حضوری شد واقعا درک نمیکنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
فکری هم برای دانشجویان غیر بومی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
چرا باید دانشگاهها حضوری بشه چطوری از شهرستان باید بیام تهران با این سویه جدید کرونا تو اتوبوس و خوابگاه‌ها کرونا نیست چرا دو سال مجازی بود مشکلی نبود؟؟؟ الان خودتون میگید موج جدید داره میاد نگران ما نیستید ؟؟! کسی که درس خوان باشه به حضوری و غیر حضوری نیست ؟؟ بخواد تقلب کنه حضوری هم میکنه؟؟! بخواد تنبلی کنه حضوری هم میشه ؟؟ تو رو خدا به فکر ما باشید و خانواده هامون ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف حساب
۲۱:۰۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
سلام من پسرم یک ترم دانشگاه رفته که با اومدن کرونا کلاس ها مجازی شد تروخدا دانشگاه هارو باز کنید
پسرم خیلی اذیتمون میکنه تا وقتی که شنیده دانشگاه ها می خواد باز بشه میگه می خوام ترک تحصیل کنم منم گفتم به درک
شما دانشجوهایی که میگید ان شاالله حضوری نشه به خدا مدرک مهم نیست اون چیزی که توی دانشگاه یاد می گیرید مهم است
الان مشکل کشور ما به خاطر این هست که آدم های بی سواد توی کشور وجود داره شما دانشجو ها می خواید آینده کشور رو بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۲:۵۸ ۲۸ دی ۱۴۰۰
خانم منم دانشجو هم مثل پسر شما > آیا اطمینان میدی با این وضعیت شغلی و اقفصاد با درس خوندن حضوری حتی زندگی آیندهمون تامین میشه > خواهشا نگو آره میشه
اگه میشد فک فامیلم که درسشون تو دانشگاه خوب بود نمیرفت با مدرک لیسانس برق بره اسنپ کار کنه اونم از دانشگاه دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ان شاءالله خداوند به برخی مسئولان عقل بدهد که بخاطر منافع سیاسی با جان مردم بازی نکنند.
Germany
Vahid
۱۷:۴۰ ۲۷ دی ۱۴۰۰
خدایی من یه ترمم مونده این ترم بزارید من با هر ترفندی هست مدرک بگیرم یک عمر دعای خیرتون میکنم
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۰۱:۲۶ ۲۷ دی ۱۴۰۰
با حضوری شدن موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۱:۱۲ ۲۷ دی ۱۴۰۰
ترو خدا فقط به فکر شرایط خودتون نباشید، مسولین آموزش، و روسای دانشگاه‌ها هم بدشون نمیاد 4 ترم هزینه و مسولیت نداشتن همینجوری ادامه بدن! آخه نظام آموزشی کشور چی میشه، دانشجوی روی تخت و با ی گوشی و لب تاب میخاد چی آینده ای بسازه برا خودش؟؟؟ محیط و فضای آکادمی تعریفش چی هست؟؟؟؟
او میکرون کجا درگیری و مرگ و میر داشت؟؟؟ اصن الان هر کی واکسن زده اگه تست‌ش هم مثبت بشه علائم نداره
ترو خدا به فکر این جوونا باشید افسردگی گرفتن تو خونه، دانشگاه‌ها رو حضوری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۰۰ ۲۸ دی ۱۴۰۰
قبل کرونا کشور ما خیلی پیشرفت کرد اینجوری میگی ؟!
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۵ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آقا یه کمپین تشکیل بدیم برای مخالفت با حضوری شدن پیک ششم در راهه شهر ما همه کرونا گرفتن دوباره
Iran (Islamic Republic of)
محمدامیر کدخدا
۱۴:۵۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
سلام،من یک دانشجو در شهر زابل هستم،می خواستم بگم به مسئولین که ما دانشجو ها مشکلی با حضوری شدن دانشگاه ها نداریم،اما شما چطور می خواهید با حضوری شدن کلاس های درس،از شیوع ویروس جلوگیری کنید،ویروسی که به طور متوالی با ایجاد سویه های جدید با ویروس قبلی بطور کامل متفاوت است!! با تاخت و تاز ویروس در خوابگاه ها چه می کنید؟؟!!همه شهر ها که دانشگاه ندارن که هر دانشجو در شهر خودش دانشگاه بره؟؟!!
United States of America
ali
۰۷:۱۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دقت کردید که نظر ما ایرانیا در مورد همه چی طوری هست که فقط منفعت شخصی مون رو میبینیم و نه صلاح کل مون رو؟ یه نگاه دوباره به کامنت ها بکنید میبینید منظورم چیه. من نظری ندارم البته،با اینکه هر روز چند ساعت راه اتوبوس و ... هست و وقت گیره ولی ناله نمیکنم و تابع تصمیم جمع هستم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۶ دی ۱۴۰۰
مجازی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۶ دی ۱۴۰۰
دانشگاه مجازی باشه .اومیکرون داره اوج میگیره چرا مسئولین بی تدبیر هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ دی ۱۴۰۰
معلومه بعضی از دلنشجوها ،،،فثط فکر گرفتن مدرک هستند نه یادگیری ،،که اینقدر از مجازی طرفداری میکنند ،الان اگر حضوری بشه اینقدر نمره های مفت نمی‌گیرند،
با صداقت بگید مدرک فقط لازم دارید همه درسهای تان هم خواندنی است ومدرک ببرید جایی تحویل بدید یا شاغل هستید یا متاهل و‌بچه دار سرت تان شلوغ هست تا فکری به حال شماها کنند

ولی اینقدر مخالف حضوری نباشید چون بقیه که خواهان حضوری هستند عملی زیاد دارند
Iran (Islamic Republic of)
محمد عرفان
۲۲:۱۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
افسردگی حاصل از تو خونه موندن داره بیشتر از کرونا میکشه .
Iran (Islamic Republic of)
سرباز پیر جماران
۲۱:۵۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
بازگشایی دانشگاه ها و حضوری کردن کلاس ها آدرس غلط دادن برای افزایش کیفیت تدریس است.
امروز بسیاری از مشکلات آموزش مجازی که در ابتدا وجود داشت ، مرتفع شده و عمده مشکل در امتحانات و ارزشیابی دروس است که آن هم راهکار دارد.
پاندمی کرونا تهدید بزرگی بود و به حمدالله تبدیل به فرصت شد ، این فرصت و دستاورد های آن را نادید گرفتن ، خیانت به مردم و نظام است.
Iran (Islamic Republic of)
علی فاضل
۲۰:۲۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
«سکان‌دار وزارت علوم و روسای دانشگاهی معتقد هستند که دانشگاه بدون حضور دانشجو معنا دارد؛ ...»
معنا دارد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
چیز جالبی که خیلی وقته توی نظرات و کامنت های اینطور اخبار میبینم اینه که همه برا خودشون یه پا کارشناس بهداشتی و پزشکی و متخصص یادگیری و آموزش هستن ماشالله
فقط من موندم ما با این همه استعداد و متخصص چرا انقدر وضعیتمون از ناجور و افتضاحه
Iran (Islamic Republic of)
البرت انشتین
۱۶:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
صبر کنید تورو خدا بذارید من دکتر بشم بد حضوری کنید دانشگاهارو خودم درمان کرونا رو کشف میکنم قول میدم من سر کار میرم حضوری بشم بدبخت میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۵ دی ۱۴۰۰
لعنت به همتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
دانشجوهای تنبل اینقدر بهانه نیارید. چقدر بخوربخواب و تقلب در امتحان آنلاین؟؟؟ پاشو برو سر کلاس تنبل خان
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۵:۳۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
عزیز الان امتحانات مجازی یجوری هست که خود استاد میگه اگه میتونی جزوه باز جواب بده اینقدر که سوالات سخت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
آخه به تو چه
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۰۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
حضوری بهتره.سوالات میان ترم، پایان ترم هم در حد المپیاد دانشجویی باشه.
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
الآن اگه جون یه دانشجوی پزشکی به خطر بیفته بدتر از این نیست که جون چند صد تا بیمار که میان زیر دست این به خطر بیفته یا فرض کنید یه مهندس بی سواد یه آپارتمان بسازه و ١٠٠ نفر به خاطر بی سوادیش بمیرن، خوب حالا حضوري بهتره یا مجازی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
قطع به یقین حضوری
Iran (Islamic Republic of)
_
۱۲:۰۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
موج جدید داره شروع میشه و عواقبِ ویروس امیکرون هنوز مشخص نیست، بعد با این وضعیت به چه قیمتی میخوان دانشگاه رو حضوری کنن؟؟؟ چطور میخوان اوضاع خوابگاه ها رو کنترل کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۱:۳۴ ۲۵ دی ۱۴۰۰
واقعا سطح مجازی کیفیتش خیلی پایینه درسایی هست که واقعا باید حضوری سرکلاس بود و یاد گرفت داریم بی سواد میایم بالا حضوری کنین لطفا
Iran (Islamic Republic of)
Moohmad
۱۱:۱۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
این جوری بهتر آدم هیچی هیچی مهندس و دکتر میش خوبم پاس میکنه من که امتحانامو میدم کسی دیگه برام میده کلاس هامم گوشی رو می زارم میرم فیلم میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۲۳:۰۵ ۲۸ دی ۱۴۰۰
قبل کرونا خیلی با سواد بود ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
Moohmad
۱۱:۱۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
این جوری بهتر آدم هیچی هیچی مهندس و دکتر میش خوبم پاس میکنه من که امتحانامو میدم کسی دیگه برام میده کلاس هامم گوشی رو می زارم میرم فیلم میبینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مدرسه ها و دانشگاهها و سینماها و هزاران جا بازه کرونا کسی نمیگیره ولی تو استادیومها که فضا بازه همه کرونا میگیرن.
United States of America
آرش
۱۰:۲۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اون درس هایی که واحد عملی داره بفرستید دانشگاه ولی درس های نظری نه اینم بگم خوابگاه همین الان رشته های پزشکی سه نفر دارند تو یک اتاق ده در ده می‌خوابند وضع خوابگاه افتضاح تازه این دانشگاه ملی پزشکی که وضعش پادشاه وای به حال آزار و بقیه اینجوری حجم دانشگاه کمتر میشه مثلا برای درس های معارف نیازی نیست دانشجو الزام به آماده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
ضمناً با شیوع موج جدید که خیلی خطر ناک تر از موج های قبلیه اصلا به صلاح نیست که جونمون و زندگیه بقیه افراد خانواده رو به خطر بندازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۵ دی ۱۴۰۰
دانشگاه باید باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
نباس باز شه اوفتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام به نظر من حضوری نشه بهتره چون با شیوع موج جدید خیلی خطر ناکه بعد من خودم از کلاس های حضوری چیزی یاد نمیگرفتم خدا شاهد ه استاد میومدن سر کلاس مینشستن رو صندلیشون دقیقا همین کلمه رو به کار می‌بردند که خوب من چی بگم خودتون بخونید کتاب رو در ضمن برای کلیه دروس به جز زبان ایشون استادمون بودن چند بار اعتراض کردیم که ایشون اصلا سر کلاس هیچ‌ توضیحی راجب به درس نمیدهند اما هیچ فائده ای نداشت خدا شاهد از زمانی که غیر حضوری شده وکلای ها آنلاین شدن من دارم میفهمم درس و دانشگاه چیه من دو ترم بیشتر ندارم ولی خدا می‌دونه که از کلاس آنلاین خیلی چیز یاد گرفتم زمانی که حضوری بود فقط وفقط الکی وقتم بی خود بی جهت می‌گذشت چون مسیرم تا دانشگاه 2ساعت رفته 2 ساعت برگشت من این زمان رو میگذاشتم میرفتم اما هیچ فائده ای نداشت حضرت استاد می‌فرمودند که حتما باید حضور داشته باشید والا نمره میان ترم ندارید موقع امتحان میان ترم هم که میرفتم اگر سر کلاسشون حضور نداشتیم موقع امتحان می‌رفتیم نمیگذاشتن امتحان بدهیم چون سر کلاسشون نبودیم به نظر من این طور درس دادن ظلم به دانشجو است نه غیر حضوری درس خواندن کسی که به خواد درس بخونهچه حضوری باشه چه غیر حضوری میخونه اما برای دانشگاه ما با این استاد به نظر من غیر حضوری خیلی بهتره چون من از کلاس آنلاین خیلی چیز یاد گرفتم این رو خدایی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام به نظر من حضوری نشه بهتره چون با شیوع موج جدید خیلی خطر ناکه بعد من خودم از کلاس های حضوری چیزی یاد نمیگرفتم خدا شاهد ه استاد میومدن سر کلاس مینشستن رو صندلیشون دقیقا همین کلمه رو به کار می‌بردند که خوب من چی بگم خودتون بخونید کتاب رو در ضمن برای کلیه دروس به جز زبان ایشون استادمون بودن چند بار اعتراض کردیم که ایشون اصلا سر کلاس هیچ‌ توضیحی راجب به درس نمیدهند اما هیچ فائده ای نداشت خدا شاهد از زمانی که غیر حضوری شده وکلای ها آنلاین شدن من دارم میفهمم درس و دانشگاه چیه من دو ترم بیشتر ندارم ولی خدا می‌دونه که از کلاس آنلاین خیلی چیز یاد گرفتم زمانی که حضوری بود فقط وفقط الکی وقتم بی خود بی جهت می‌گذشت چون مسیرم تا دانشگاه 2ساعت رفته 2 ساعت برگشت من این زمان رو میگذاشتم میرفتم اما هیچ فائده ای نداشت حضرت استاد می‌فرمودند که حتما باید حضور داشته باشید والا نمره میان ترم ندارید موقع امتحان میان ترم هم که میرفتم اگر سر کلاسشون حضور نداشتیم موقع امتحان می‌رفتیم نمیگذاشتن امتحان بدهیم چون سر کلاسشون نبودیم به نظر من این طور درس دادن ظلم به دانشجو است نه غیر حضوری درس خواندن کسی که به خواد درس بخونهچه حضوری باشه چه غیر حضوری میخونه اما برای دانشگاه ما با این استاد به نظر من غیر حضوری خیلی بهتره چون من از کلاس آنلاین خیلی چیز یاد گرفتم این رو خدایی میگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اونایی که دوست دارند به دانشگاه برن ، برن امیکرون بگیرن راحت شیم از دستشون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
قطعاً دانشگاه ها باید به سمت حضوری بروند ولی تعجیل در این مسأله عواقب خطرناکی دارد. بهتر است حداقل این ترم هم غیرحضوری باشد تا انشاالله در صورت پایان همه گیری این بیماری از نرم مهرماه بازگشایی انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
۸۰ درصد دانشجویان بی سواد دارن بالا میان و با تقلب درسا رو پاس میکنن برا همین راضی به غیر حضوری هستند. خدا بخیر کنه اونموقع که درس میخونند این بود وضع. حالا که همه بیسواد میرن و پست میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
اون موقع هم که حضوری بود مالی نبودن الان میدونی چندتا از لیسانس فوق لیسانس حضوری که شما میگین تو شرکت ما دارن بسته بندی کار میکنن مشکل بی تدبیری در اموزش وگرنه مجازی و غیر مجازی فرق نمیکنه فقط یه فرق دار اون موقع برا نمره میخوندن الان دانشجو مطالب رو میفهمه و دغدغه نمره رو نداره ویه شباهت داره اینا هم به جمع کارگر های لیسانسه اینده اضافه میشن فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
Abolfazl
۰۱:۵۸ ۲۵ دی ۱۴۰۰
سلام ، من الان کلاس دهمم ، ما همه امتحانامون حضوریه و مدرسمون هم یه روز در هفته حضوریه . حالا نمیدونم شما دانشجویان چجوری تا حالا چهارترم دانشگاه نرفتین و امتحاناتونم غیر حضوری بود ، خوش بحالتون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۲۹ ۲۵ دی ۱۴۰۰
در کشور ما چیزی که از اول نبوده و رعایت نشده مسئله بهداشت هست با کدام امکانات میخوان حضوری بکنن در شرایط عادی اکثر دانشگاه ها از سرویس بهداشتی سالم و تمیز بی بهره هستن به این مورد خوابگاه رو و همچنین سرویس دانشگاه رو اضافه کنید و مسائل دیگه نه
حضوری زمانی خواهد بود که این ویروس کلا از بین بره
این ویروس کلا زندگی مردم رو مختل کرده چرا نمی‌خواهید قبول کنید که جوانان مردم رو به مصاف مرگ نفرستین
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۱:۲۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
همه جا میرید بعد دانشگاه بده؟ایجور که شما میگید فک کنم فقط تو دانشگاها و مدارس فقط کرونا هس تو مذاسم ختم و عروسیو جشن و پارتی مراکز تفریحی و باشگاها که 24 توشون هسین کرونا تعطیله؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
شما مطمئنی تو ایران داری زندگی میکنی؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
خیلی خوب میشد اگه کلاس ها هم بصورت مجازی وهم حضوری بود هرکس که واقعاً مشکل داشت نمی‌رفت دانشگاه ولی امتحاناتو حضوری میگرفتن که عدالت برقراربشه .اینجوری برای خیلی ها خوب میشد
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۰۱:۱۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
خدمت اونایی که میگن دانشگاه حضوری کنین شما مجازی نمره خوب میگیرید درس قبول میشد خوب یاد میگیرید بیخود حرف مفت نزنید دنبال کارهای دیگه تو دانشگاه هستید درس درس نکید هر کی با تقلب با شیوه دیگه نمره گرفته به خودش مربوط به شما مربوط نیست بعدشم اینا بخاطر 22 بهمن میگن اوضاع خوبه بعدش ببین میگن مرگ و میر رفته یک هفته دانشگاه تعطیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
تنبل متقلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۵ دی ۱۴۰۰
چه چجوریه میگید مجازی باشه در کنار درس کار کنیم تو محیط کارتون کرونا نیست اما تو دانشگاه هست. حضوری بسه من با کله میرم نه برا درس ها درس که همینجوریشم میخونیم فقط حضوری بشه قطعا امتحانا رو از استرس وقت کم اوردن و نت قطع شدن گند نمیزنیم. ینی دوسال شما فقط تو خونه هستینبیرون رفتن اینور اونور رفتن کرونا نداشت دانشگاه کرونا داره واقعا خنده اور
United States of America
مرتضی
۰۰:۳۶ ۲۵ دی ۱۴۰۰
عواقب این تصمیم می‌تونه غیر قابل جبران باشه
حتی از دست رفتن یه دانشجو هم ارزشش رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
هانیه بادامچی
۰۰:۳۵ ۲۵ دی ۱۴۰۰
من که فک نمیکنم دانشگاه حضور ی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
مجازی هیچی یاد نمیگیرن
وقتی همه جا باز شده دانشگاه چرا هنوز مجازیه؟
به دو دلیل
اول اینکه برای دانشگاهها صرفه جویی هزینه داره و اگر حضوری بشه معلوم نیست چطور بخوان تامین بودجه کنن پس براشون کرونا بهانه خوبیه
دوم اینکه دانشجوهام با این وضعیت راحت نمره میگیرن و ترجیح میدن راحت انجام‌ بشه،یادگیری مهم نیست براشون فقط مدرک و معدل مهمه متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۰۰:۱۰ ۲۵ دی ۱۴۰۰
حضوری شدن دانشگاه ها یعنی موج جدید کرونا
United States of America
ناشناس
۰۰:۰۷ ۲۵ دی ۱۴۰۰
کاش برنامه ای باشدکه دانشجودر شهر خودش حضوری باشد امکان میهمان وانتقال راراحت تر می‌کردند ونیازی به خوابگاه هم نبود. مگرداشجویان ازدانش اموزان کمترندکه حضور یند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
بیشتر مردم زندگی عادیشون رو دارند ، گردش و تفریح و جشن و... را دارند .فقط با حضوری شدن دانشگاه مشگل دارند .دانشجویان که واکسن زده‌اند، در ضمن بچه که نیستند باید بدانند که باید پروتکل های بهداشتی رو هم باید رعایت کنند .دیگه بیسوادی بچه‌ها کافیه .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۲ ۲۵ دی ۱۴۰۰
جناب اولا اگه کسی واقعا درس خون باشه همون مجازیم میتونه بخونه دوما اونایی ک تو تفریحن بی فرهنگن و اینکه تا کی باید تو خوابواه ماسک بزنی ینی موقع غذا خوردن تو خوابگاه دانشجو ماسکشو در نمیاره؟! یا با بچه ها تو یه اتاق کنار هم نمیخوابن؟ یا سر کلاسا کنار هم تو فضای بسته نیستن؟ چطور باید رعایت کنیم؟! جان یک شخص براتون اینقد بی ارزش نباشه اگ مثل چین همه جا تعطیل کنیم عرض یه ماه کرونا از بین میره ن بگیم چون فلان اداره بازه این ایداره هم باز شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۰
ملاک واکسیناسیون کامل ۳ دز است نه ۲ دز پس واکسیناسیون کانل نیست و دلیلی عاقلانه ای هم برای بازگشایی با وجود فراگیری سویه اومیکرون وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۴ دی ۱۴۰۰
در حالی که وضع کرونا هر روز به دلیل سویه های جدید نظیر اومیکرون و... بدتر می شود و ظرف چند روز آمار چند برابر شده است و هیچ یک از پروتکل های اعلام شده هم که حتی در واقع امکان اجرای آنها وجود ندارد مثل خوابگاه های حداکثر ۴ نفره(در حالی که در گذشته ۸نفره بودند و باز هم برای عده ای جا نبود چه برسد که ۴ نفره شوند) سلف غذاخوری که اصلا امکان استفاده به خاطر ضرورت زدن ماسک اصلا وجود ندارد و همین طور وسایل نقلیه بین شهری نظیر اتوبوس و قطار که در واقع در هیچ کدام هیچ پروتکلی رعایت نمی شود و تعداد کثیر دانشجویان غیربومی که می توانند باعث انتقال انواع سویه ها به مناطق مختلف کشور و خانواده هایشان در مدت زمان کوتاهی شوندو درحالی که تمام متخصصین بر واکسن گریزی این سویه های جدید و ضرورت تزریق دز های سوم و حتی چهارم واکسن تاکید می کنند و هشدار می دهند هرگونه عادی انگاری سبب موج که نه سونامی کرونا مانند سایر کشور ها می شود و در حالی که در کشور ما کمتر از ۱۵ میلیون نفر ۳ دز واکسن معمولی و نه مقاوم کامل در برابر سویه های جدید تزریق کرده اند و سایر دلایل مهم دیگر،و همچنین مزایای غیر قابل انکار سیستم مجازی نظیر امکان مشاهده بهتر ودرک مطلب آسان تر مطالب و همین استفاده چند باره و دائمی در ازمطالب ارائه شده برخلاف کلاس های حضوری که فقط یک بار امکان آموزش بود و صرفه جویی در مصرف انرژی و زمان و... و همین طور الگو گرفتن از کشور های پیشرفته که به جای بهانه کردن خرابی اینترنت در تلاش برای بهبود آن بودا اند تا سیستم مجازی به صورت کلی جایگزین سیستم قدیمی حضوری شود،لازم است در کشور مانیز چنین خواسته هایی از مسولین مطالبه شود و نسبت به هرگونه پس رفت و بازگشایی هایی که باعث نابودی سلامت و به‌خاطر انداختن جان عزیزانمان می شود جلوگیری به عمل آید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ دی ۱۴۰۰
خدا خودش انشالله تدبیر غلط این مسولیت را بر هم بزند
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۴ دی ۱۴۰۰
خداوکیلی تمام ارگانها حتی دبستان وورزشگاهاوسینما، همه همه جابازه فقط دانشگاهاپبازنشدمسخرس... تازه میگن زیرماسک خفه میشن دیگه کجای میرن وبدون ماسک، یعنی اینابچه اشون جایی نمیرن. فقطدانشگاضرردارد
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۸:۵۳ ۲۵ دی ۱۴۰۰
عزیزمن اولاورزشگاه یامدرسه 99درصدشان بومی اندولی دانشگاه ازهمه جای کشورهستنددومادانشجوهای بدبخت درخوابگاه وسلف سرویس اینجوری میگذرونندولی مدرسه توآغوش پدرومادراشونند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۴ دی ۱۴۰۰
منم به شخصه با امتحان حضوری مشکل ندارم اما با حضوری شدن کلاس ها چرا
چون متاهلم بچه دارم شاغلم و مهاجرت به استان دیگه تمام روتین زندگی من رو به شخصه به هم میریزه...لطفا به نفع همه تصمیم بگیرید و این رو هم مد نظر قرار بدین که اومیکرون واقعا سویه ی ضعیفی نیست...هرچقدر هم پروتکل بهداشتی رو سر کلاس ها رعایت کنیم بازم مبتلایان روز به روز زیادتر میشن..‌.لطفا مجددا این موضوع رو بررسی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۴ دی ۱۴۰۰
التماس میکنم تمنا میکنم غیر حضوری کنین حضور کیفیتش پایینه صفره
۱۲
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
آخرین اخبار
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر